Follow

Ulvdottir

Rätt kontakt
Något jag inte pratat om på ett tag är min rygg, hur har allt gått, vad händer, blir det operation eller hur ser min vardag ut nu? 
Jag var på MR där det framkom att mitt diskbråck är större nu än i höstan och jag pratade med min läkare förra veckan och i början var han lite orolig över detta men jag sa direkt att jag tränar så intensivt och jag har inte samma värk ifrån diskbråcket som innan och betydligt mycket mindre nervsmärta som kommer och går istället för att vara där hela tiden. 
Han tror då istället att jag har fått en svullnad i disken pga att jag lyfter rätt mycket men att den kommer att gå tillbaka och förhoppningsvis så börjar det att läka ut. 
I fråga om mitt ben som är bortdomnat så hoppas han att det kommer att läka ut också för det vore onödigt att gå in och göra en operation som kanske inte kommer att göra det bättre ändå. 
Jag håller helt med och som jag sa till honom så har jag tränat upp musklerna i vaden och foten såpass att foten inte viker sig när jag går vilket var största problemet i början, med andra ord så kan jag leva med det i såna fall, det är självklart inget roligt att ha ett ben som man inte har full känslen i men hellre det än att det skulle bli sämre med operation vilket han tror. 
Jag har gjort en enorm resa de senaste 4-5 månader eller de första 6 månaderna på detta året kan man säga. 
I Januari så kunde jag inte ens ta mig ur sängen utan hjälp, jag kunde inte sätta mig ner på toaletten för det gjorde så otroligt ont och jag hade ingen ställning som ens var möjlig att avbelasta på utan att det gjorde extremt ont. 
Igår på gymmet slog jag mina rekord hittills i marklyft, höftlyft och benpressen. Total lycka kan jag förmedla och jag är så glad över att jag verkligen fokuserar på att få rätt kontakt med musklerna för då minimerar jag risken att skada mig själv igen. 
Varför bygger jag så mycket muskler i ben och glutes (rumpa)? 
Jag utgår inte ifrån att jag ska bli så slank och fin som möjligt, det rör mig inte så mycket i ryggen om man säger så, jag tränar för att bli så stark och frisk som möjligt men att ha starka ben och glutes hjälper till att förhindra och förebygga skador i framtiden i både höft, ländrygg och nacke och har man en stark rumpa så har man starka rygg och magmuskler som i sin tur hjälper till att stabilisera dig men det är självklart viktigt att träna rätt och med vett, att lyfta vikterna rätt och så sätt är jag extremt tacksam för mitt diskbråck för det har tvingat mig att tänka ett steg längre när jag tränar. 

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress